Koffie bij mij thuis!

Slow coffee

'Het is zondagochtend, de zon schijnt in onze keuken. Ik hoor gezellige kreten vanuit de slaapkamer van mijn dochter komen. De dag kan beginnen en die begint met een gezamenlijk ontbijt.'


Eerst even de was opvouwen, de vaatwasser uitruimen, dan een pan met water op het vuur. Het water kookt en de eitjes kunnen erin. Nu is het tijd om de fluitketel te vullen, voor een heerlijk kopje thee en natuurlijk koffie!

Ik heb geleerd hoe ik slow coffee moet maken en laat aan jullie zien hoe ik dat doe.

Deze filter is al jaren oud maar doet prima zijn werk! Zorg dat je een goede maat papierenfilter aanschaft en van te voren even nat maakt, zodat er geen 'papiersmaak' achter blijft. Ik doe twee maatschepjes espresso in de filter en schenk langzaam het gekookte water erbij.














Als het goed is, zie je belletjes. Nu even wachten en dan kan je weer opschenken. Je kan de espresso zo sterk maken als je zelf wil. Hieronder zie je de belletjes.












Nu kan je de filter verwijderen en genieten van een heerlijke kop koffie!


Ik heb als kan mijn cafetiere gebruikt. Filterkoffie bevat minder vet dan een koffie van een cafetiere, omdat de koffieprut in de filter achter blijft.

Geniet ze!


Reacties

Unknown zei…
Koffie bij mij thuis!

Populaire posts van deze blog

Koffie voor in het voorjaar